"Календарно - тематичне планування з “Історії рідного краю. Запорізька область" для 6 класу"


Календарно - тематичне планування 
 з “Історії рідного краю. Запорізька область" 
 для 6 класу 
 (17 годин на рік) 
зі змінами згідно Наказу МОН № 236 від 21.02.2019 р.
Підручник: «Історія рідного краю. Запорізька область» авт. Г.М. Тощев, С.І. Андрух, О.В. Дровосєкова Видавництво: «Прем`єр», 2009

уроку
Дата проведення уроку

Тема уроку
К-сть годин

Примітки
1

ВСТУП. Ознайомлення учнів із завданнями і структурою курсу. Хронологічні межі періоду.


1

Результати навчально-пізнавальної діяльності:
  • Учень (учениця):
- називає хронологічні межі історії рідного краю, основні види історичних джерел;
- правильно застосовує відлік часу;
- наводить приклади історичних джерел;
- висловлює судження про особливості епохи;
- користується підручником і орієнтується у його структурі.
Розділ І. Наш край у добу каменю.
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
  • Учень (учениця):
- називає хронологічні межі палеоліту; основні заняття людей; характерні риси духовного життя;
- показує на карті розселення ранніх людей у нашому краї та палеолітичні стоянки;
- застосовує та пояснює поняття і терміни: «палеоліт», «археологічна культура», «осілий і кочовий спосіб життя»;
- висловлює судження про походження людини;
- називає хронологічні межі мезоліту; основні заняття людей; характерні риси їх життя;
- показує на карті розселення людей у нашому краї в період мезоліту ;
- застосовує та пояснює поняття і терміни: «мезоліт», «етнокультурні зміни»;
- називає хронологічні межі неоліту, трипільської культури, характерні риси їх життя.
2

Палеоліт і мезоліт.
1

3

Період неоліту.
1

Розділ II. Наш край в епоху енеоліту (бронзи).
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
  • Учень (учениця):
- називає хронологічні межі енеоліту, трипільської культури, характерні риси їх життя;
- показує на карті розселення людей у нашому краї в ці періоди;
- описує життя найдавніших людей;
- порівнює заняття людей та спосіб їх життя;
- називає хронологічні межі бронзового віку, характерні риси цього періоду;
- показує на карті найвідоміші місця розселення людей бронзового періоду у нашому краї;
- застосовує та пояснює на прикладах термінологію до теми: «бронзовий вік», «кургани», «міграція»;
- використовує дані джерел;
- наводить приклади господарського життя у краї.
4

Запорізькі землі в мідному віці (енеоліті).
1

5

Запорізький край за часів бронзового віку.
1

6

Первісні племена на території Запорізького краю.

1

Тематичне оцінювання
Розділ III. Епоха раннього заліза.
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
  • Учень (учениця):
- визначає хронологічні межі раннього залізного віку на території краю;
- показує на карті найвідоміші місця розселення людей раннього залізного віку у нашому краї, вторгнення кімерійців;
- застосовує та пояснює на прикладах термінологію до теми: «залізний вік», «кіммерійці», «чорноліська культура»;
- визначає хронологічні межі проживання скіфських племен на території краю;
- правильно застосовує відлік часу існування скіфів;
- показує на карті розташування Скіфської держави;
- описує життя скіфів та слов’ян;
- порівнює заняття людей та спосіб їх життя;
- визначає особливості соціально-політичного устрою скіфів, їх побуту та духовного життя;
пояснює значення найважливіших досліджень території краю і вклад видатних археологів у історію та культуру сучасного Запоріжжя;
- використовує додаткові матеріали та зображення знахідок у характеристиках місцевих розкопок;
- розрізняє умовні позначки на історичній карті і показує поселення сарматів та сарматські пам’ятники;
- співвідносить межі освоєння краю сарматами та скіфами;
- знаходить у тексті джерел відповіді на поставлені запитання про господарство та вірування сарматів.
7

Кіммерійці.
1

8

Становлення Великої Скіфії.
1

9

Розквіт і загибель Великої Скіфії.
1

10

Наш край у сарматські часи.
1

Розділ IV. Наш край в епоху раннього середньовіччя.
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
  • Учень (учениця):
- показує на карті основні напрями великого переселення народів по території нашого краю;
- застосовує та пояснює на прикладах термінологію до теми: «велике переселення народів», «міста-колонії», «мито», «греко-римський стиль», «іраномовні племена», «тюркомовні племена»;
- описує і формулює наслідки вторгнення народів епохи великого переселення на територію краю та особливості розвитку регіону;
- показує на карті території розселення слов’ян у Степовому Подніпров’ї;
- описує життя слов’янських племен та їх побут у нашому краї, контакти праслов’ян та кочовиків;
- давати етнокультурну характеристику осілого населення краю;
- будує усні та письмові висловлювання щодо участі населення краю у формуванні давньослов’янської спільноти.
11

Запорізькі землі у часи великого переселення народів.
1

12

Готи. Гуни. Авари.
1

13

Ранні слов´яни на території Запорізької області.

1

14

Черняхівська культура.
1

15

Антський союз.
1

16

Господарство та вірування ранньослов'янських племен.

1

17

Підсумковий урок. Підсумкове оцінювання.

1

Тематичне оцінювання



Популярні дописи з цього блогу

"Календарно - тематичне планування з “Історії рідного краю. Запорізька область" для 5 класу"

"Календарно - тематичне планування уроків «Історії України (Вступ до історії ) 5 клас» I семестр"