Календарно -
тематичне планування
з “Історії
рідного краю. Запорізька область"
для 6 класу
(17
годин на рік)
зі
змінами згідно Наказу МОН № 236 від
21.02.2019 р.
Підручник:
«Історія рідного краю. Запорізька
область»
авт. Г.М. Тощев, С.І. Андрух, О.В.
Дровосєкова
Видавництво: «Прем`єр»,
2009
№ уроку
|
Дата
проведення уроку
|
Тема
уроку
|
К-сть
годин
|
Примітки
|
1
|
|
ВСТУП.
Ознайомлення
учнів із завданнями і структурою
курсу. Хронологічні межі періоду.
|
1
|
|
Результати
навчально-пізнавальної діяльності:
- -
називає хронологічні
межі історії рідного краю, основні
види історичних джерел;
- -
правильно застосовує
відлік часу;
- -
наводить приклади
історичних джерел;
- -
висловлює судження
про особливості епохи;
- -
користується
підручником і орієнтується у його
структурі.
|
Розділ
І. Наш край у добу каменю.
|
Результати
навчально-пізнавальної діяльності:
- -
називає хронологічні
межі палеоліту; основні заняття людей;
характерні риси духовного життя;
- -
показує на карті
розселення ранніх людей у нашому краї
та палеолітичні стоянки;
- -
застосовує та
пояснює поняття і терміни: «палеоліт»,
«археологічна культура», «осілий і
кочовий спосіб життя»;
- -
висловлює судження
про походження людини;
-
-
називає хронологічні
межі мезоліту; основні заняття людей;
характерні риси їх життя;
- -
показує на карті
розселення людей у нашому краї в
період мезоліту ;
- -
застосовує та
пояснює поняття і терміни: «мезоліт»,
«етнокультурні зміни»;
-
-
називає хронологічні
межі неоліту, трипільської культури,
характерні риси їх життя.
|
2
|
|
Палеоліт
і мезоліт.
|
1
|
|
3
|
|
Період
неоліту.
|
1
|
|
Розділ
II. Наш край в епоху
енеоліту (бронзи).
|
Результати
навчально-пізнавальної діяльності:
- -
називає хронологічні
межі енеоліту, трипільської культури,
характерні риси їх життя;
- -
показує на карті
розселення людей у нашому краї в ці
періоди;
- -
описує життя найдавніших
людей;
- -
порівнює заняття
людей та спосіб їх життя;
-
-
називає хронологічні
межі бронзового віку, характерні риси
цього періоду;
- -
показує на карті
найвідоміші місця розселення людей
бронзового періоду у нашому краї;
- -
застосовує та пояснює
на прикладах термінологію до теми:
«бронзовий вік», «кургани», «міграція»;
- -
використовує
дані джерел;
- -
наводить приклади
господарського життя у краї.
|
4
|
|
Запорізькі
землі в мідному віці (енеоліті).
|
1
|
|
5
|
|
Запорізький
край за часів бронзового віку.
|
1
|
|
6
|
|
Первісні
племена на території Запорізького
краю.
|
1
|
|
Тематичне
оцінювання
|
Розділ
III. Епоха раннього заліза.
|
Результати
навчально-пізнавальної діяльності:
- -
визначає хронологічні межі
раннього залізного віку на території
краю;
- -
показує на карті найвідоміші місця
розселення людей раннього залізного
віку у нашому краї, вторгнення
кімерійців;
- -
застосовує та пояснює на прикладах
термінологію до теми: «залізний вік»,
«кіммерійці», «чорноліська культура»;
-
-
визначає хронологічні межі проживання
скіфських племен на території краю;
- -
правильно застосовує відлік часу
існування скіфів;
- -
показує на карті
розташування Скіфської держави;
-
-
описує життя скіфів та слов’ян;
- -
порівнює заняття людей та спосіб їх
життя;
- -
визначає особливості соціально-політичного
устрою скіфів, їх побуту та духовного
життя;
-
пояснює
значення найважливіших досліджень
території краю і вклад видатних
археологів у історію та культуру
сучасного Запоріжжя;
- -
використовує додаткові матеріали та
зображення знахідок у характеристиках
місцевих розкопок;
- -
розрізняє умовні позначки на історичній
карті і показує поселення сарматів
та сарматські пам’ятники;
- -
співвідносить межі освоєння краю
сарматами та скіфами;
- -
знаходить у тексті джерел відповіді
на поставлені запитання про господарство
та вірування сарматів.
|
7
|
|
Кіммерійці.
|
1
|
|
8
|
|
Становлення
Великої Скіфії.
|
1
|
|
9
|
|
Розквіт
і загибель Великої Скіфії.
|
1
|
|
10
|
|
Наш
край у сарматські часи.
|
1
|
|
Розділ
IV. Наш край в
епоху раннього середньовіччя.
|
Результати
навчально-пізнавальної діяльності:
- -
показує на карті основні напрями
великого переселення народів по
території нашого краю;
- -
застосовує та пояснює на прикладах
термінологію до теми: «велике
переселення народів», «міста-колонії»,
«мито», «греко-римський стиль»,
«іраномовні племена», «тюркомовні
племена»;
- -
описує і формулює наслідки вторгнення
народів епохи великого переселення
на територію краю та особливості
розвитку регіону;
- -
показує на карті території розселення
слов’ян у Степовому Подніпров’ї;
- -
описує життя слов’янських племен та
їх побут у нашому краї, контакти
праслов’ян та кочовиків;
- -
давати етнокультурну характеристику
осілого населення краю;
- -
будує усні та письмові висловлювання
щодо участі населення краю у формуванні
давньослов’янської спільноти.
|
11
|
|
Запорізькі
землі у часи великого переселення
народів.
|
1
|
|
12
|
|
Готи.
Гуни. Авари.
|
1
|
|
13
|
|
Ранні
слов´яни на території
Запорізької області.
|
1
|
|
14
|
|
Черняхівська
культура.
|
1
|
|
15
|
|
Антський
союз.
|
1
|
|
16
|
|
Господарство
та вірування ранньослов'янських
племен.
|
1
|
|
17
|
|
Підсумковий
урок. Підсумкове оцінювання.
|
1
|
|
Тематичне
оцінювання
|