"Календарно - тематичне планування з “Історії рідного краю. Запорізька область" для 5 класу"


Календарно - тематичне планування 
 з “Історії рідного краю. Запорізька область" 
 для 5 класу 
(17 годин на рік) 
зі змінами згідно Наказу МОН № 236 від 21.02.2019 р.
Підручник: «Історія рідного краю. Запорізька область» авт. І.Я. Щупак Видавництво: «Прем'єр», 2000

уроку
Дата проведення уроку

Тема уроку
К-сть годин

Примітки
1

ВСТУП. Що таке історія. Навіщо потрібно її вивчати.

1

Результати навчально-пізнавальної діяльності:
  • Учень (учениця):
- користується підручником (орієнтується в його структурі, користується методичним апаратом тощо);
- застосовує поняття «історія»;
- свідомо читає адаптований історичний текст, знаходить у ньому історичну інформацію.
Розділ І. Давні часи.
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
  • Учень (учениця):
- переказує зміст історичних міфів та легенд з історії краю;
- використовує сучасні дані про географічну історію краю.
- показує на карті місця знахідок решток найдавніших людей, стоянки давніх людей на території України та рідного краю, на території розселення носіїв трипільської культури;
- застосовує і пояснює на прикладах поняття: «рід», «плем’я»; «родова община», «сусідська община», «рада старійшин», «вождь»;
- описує головні винаходи людства доби кам’яного і мідно-бронзового віків, знайдених на території краю;
- розповідає про первісні форми релігійних вірувань і мистецтво людей за первісної доби;
- називає хронологічні межі розселення скіфів, сарматів, кіммерійців на території краю;
- показує на карті територію розселення кіммерійців та скіфів, напрямки грецької колонізації;
- застосовує та пояснює на прикладах поняття: «колонія», «метрополія», «колонізація»; «місто-держава», «пектораль», «скіфський курган»;
- характеризує діяльність Дарія І, суспільне, господарське життя та культурну спадщину племен і народів залізного віку, що проживали на території України, внесок цих цивілізацій у культурну;
- показує на карті територію Київської держави (Русі-України) за правління перших князів; Візантія;
- характеризує розвиток господарства і торгівлі; повсякденне життя мешканців краю;
- називає роки правління князів Святослава та Ярослава Мудрого, княгині Ольги; рік запровадження християнства як державної релігії;
- тлумачить поняття «християнство», «священик», «митрополит», «монастир», «чернець».
2

Легендарний край. Перші люди на берегах Дніпра.

1

3

Скіфська столиця на запорізькій землі. Скіфські кургани. Кам'янське городище.

1

4

Войовничі кочівники. Сармати. Хвилі кочівників (гуни, авари, печеніги).

1

5

Давні слов'яни. Табори слов'ян на берегах Дніпра. Анти. Черняхівські племена.

1

Розділ II. Козацька Доба.
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
  • Учень (учениця):
- показує на карті місця Запорізьких Січей — фортець та володіння Запорізької Січі, місця найважливіших подій та створення найвизначніших культурних пам’яток козацтва;
- застосовує та пояснює на прикладах поняття і терміни: «Запорізька Січ», «козацька республіка»; «конституція»;
- характеризує та оцінює діяльність князя Дмитра Вишневецького-Байди; П. Орлика;
- показує на карті розташування Ігрені; фортеці Кодак; козацькі поселення на території краю;
- встановлює хронологічну послідовність подій періоду;
- характеризує та оцінює діяльність П. Конашевича-Сагайдачного, І. Сулими; Богдана Хмельницького, Івана Мазепи, Петра Калнишевського;
- визначає причини, суть та наслідки основних явищ і подій періоду;
- висловлює ставлення до історичних діячів доби, судження про доленосні події доби;
- висловлює ставлення до історичних діячів доби, судження про доленосні події доби; про роль краю у розвитку українських земель.
6

Лицарі української землі.

1

7

Козацька слава. Походження і заняття українських козаків.

1

8

Запоріжжя проти гнобителів.
1

Тематичне оцінювання
Розділ III. Наш край у XVIII – XX cт.
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
  • Учень (учениця):
- висловлює ставлення до історичних діячів тієї доби, судження про доленосні події у краї;
- показує на карті розташування вказані міста та містечка краю; великі та малі поселення;
- встановлює хронологічну послідовність розвитку подій цього періоду;
- порівнює господарське життя різних поселень краю і розповідає про розвиток економічного та культурного життя краю;
- пояснює походження територіальних назв;
- висловлює ставлення до історичних діячів доби, судження про доленосні події доби; про роль краю у розвитку українських земель;
- використовує карту як джерело інформації про основні революційні події на українських землях;
- визначає хронологічну послідовність подій періоду;
- орієнтується в історичній термінології: Центральна рада, Лютнева революція, Жовтнева революція;
- творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: М. Грушевський, Н.Махно, П.Скоропадський;
- використовує карту як джерело інформації про регіони голоду 1921—1923 рр,; Голодомору 1932—1933 рр.; основні індустріальні новобудови в Запоріжжі;
- висловлює і аргументує власні судження щодо порушення прав людини в умовах тоталітарного режиму;
- дає аргументовану оцінку Голодомору 1932—1933 рр. як геноциду українського народу;
- використовує карту як джерело інформації про радянсько-німецьку війну у нашому краї;
- висловлює і аргументує власні судження щодо життя населення краю в умовах нацистської окупації та евакуації; внесок населення краю у перемогу над нацизмом.
9

Олександрівськ - місто і фортеця.
1

10

Революційна хвиля 1905 - 1920 рр.
1

11

Махновський рух.
1

12

Індустріалізація в Запоріжжі.
1

13

Війна на запорізькій землі. Звільнення краю. Наслідки війни в Запорізькому краї.

1

14

Відбудова міста Запоріжжя.
1

Розділ IV. Слава землі запорізької.
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
  • Учень (учениця):
- використовує карту як джерело інформації про основні події в політичному, соціально-економічному і культурному житті повоєнної України; Чорнобиль;
- аналізує і робить висновки щодо рівня життя населення краю після розпаду СРСР;
- використовує карту як джерело інформації про основні події краю в умовах незалежної України;
- визначає причини і наслідки впливу світової економічної кризи на розвиток України та краю;
- орієнтується в історичній термінології: без’ядерний статус, євроінтеграція, корупція, Помаранчева революція, Революція гідності тощо;
- творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Л.Кучма, В.Ющенко, В.Янукович, П. Порошенко.
15

Слава землі запорізької. Запоріжжя учора і сьогодні.

1

16

Любіть Батьківщину. Заключне слово.
1

17

Підсумковий урок. Підсумкове оцінювання.

1

Тематичне оцінювання



Популярні дописи з цього блогу

"Календарно - тематичне планування з “Історії рідного краю. Запорізька область" для 6 класу"

"Календарно - тематичне планування уроків «Історії України (Вступ до історії ) 5 клас» I семестр"