Календарно -
тематичне планування
з “Історії
рідного краю. Запорізька область"
для 5 класу
(17
годин на рік)
зі змінами згідно Наказу МОН № 236 від
21.02.2019 р.
Підручник:
«Історія рідного краю. Запорізька
область»
авт. І.Я. Щупак
Видавництво: «Прем'єр»,
2000
№ уроку
|
Дата
проведення уроку
|
Тема
уроку
|
К-сть
годин
|
Примітки
|
1
|
|
ВСТУП.
Що таке історія.
Навіщо потрібно її вивчати.
|
1
|
|
Результати
навчально-пізнавальної діяльності:
- -
користується
підручником (орієнтується в його
структурі, користується методичним
апаратом тощо);
- -
застосовує
поняття «історія»;
- -
свідомо читає
адаптований історичний текст, знаходить
у ньому історичну інформацію.
|
Розділ
І. Давні часи.
|
Результати
навчально-пізнавальної діяльності:
- -
переказує
зміст історичних міфів та легенд з
історії краю;
- -
використовує
сучасні дані про географічну історію
краю.
-
-
показує на карті
місця знахідок решток найдавніших
людей, стоянки давніх людей на території
України та рідного краю, на території
розселення носіїв трипільської
культури;
- -
застосовує і
пояснює на прикладах поняття: «рід»,
«плем’я»; «родова община», «сусідська
община», «рада старійшин», «вождь»;
- -
описує головні
винаходи людства доби кам’яного і
мідно-бронзового віків, знайдених на
території краю;
- -
розповідає про
первісні форми релігійних вірувань
і мистецтво людей за первісної доби;
- -
називає хронологічні
межі розселення скіфів, сарматів,
кіммерійців на території краю;
- -
показує на карті
територію розселення кіммерійців та
скіфів, напрямки грецької колонізації;
- -
застосовує та
пояснює на прикладах поняття: «колонія»,
«метрополія», «колонізація»;
«місто-держава», «пектораль», «скіфський
курган»;
- -
характеризує
діяльність Дарія І, суспільне,
господарське життя та культурну
спадщину племен і народів залізного
віку, що проживали на території
України, внесок цих цивілізацій у
культурну;
-
-
показує на карті
територію Київської держави
(Русі-України) за правління перших
князів; Візантія;
- -
характеризує
розвиток господарства і торгівлі;
повсякденне життя мешканців краю;
- -
називає роки
правління князів Святослава та
Ярослава Мудрого, княгині Ольги; рік
запровадження християнства як
державної релігії;
- -
тлумачить поняття
«християнство», «священик», «митрополит»,
«монастир», «чернець».
|
2
|
|
Легендарний
край. Перші люди на берегах Дніпра.
|
1
|
|
3
|
|
Скіфська
столиця на запорізькій землі. Скіфські
кургани. Кам'янське
городище.
|
1
|
|
4
|
|
Войовничі
кочівники. Сармати. Хвилі кочівників
(гуни, авари, печеніги).
|
1
|
|
5
|
|
Давні
слов'яни. Табори слов'ян на берегах
Дніпра. Анти. Черняхівські племена.
|
1
|
|
Розділ
II. Козацька Доба.
|
Результати
навчально-пізнавальної діяльності:
- -
показує на карті
місця Запорізьких Січей — фортець
та володіння Запорізької Січі, місця
найважливіших подій та створення
найвизначніших культурних пам’яток
козацтва;
- -
застосовує та
пояснює на прикладах поняття і терміни:
«Запорізька Січ», «козацька республіка»;
«конституція»;
- -
характеризує та
оцінює діяльність князя Дмитра
Вишневецького-Байди; П. Орлика;
-
-
показує на карті
розташування Ігрені; фортеці Кодак;
козацькі поселення на території краю;
- -
встановлює
хронологічну послідовність подій
періоду;
- -
характеризує та
оцінює діяльність П. Конашевича-Сагайдачного,
І. Сулими; Богдана Хмельницького,
Івана Мазепи, Петра Калнишевського;
- -
визначає причини,
суть та наслідки основних явищ і подій
періоду;
- -
висловлює ставлення
до історичних діячів доби, судження
про доленосні події доби;
-
-
висловлює ставлення
до історичних діячів доби, судження
про доленосні події доби; про роль
краю у розвитку українських земель.
|
6
|
|
Лицарі
української землі.
|
1
|
|
7
|
|
Козацька
слава. Походження і заняття українських
козаків.
|
1
|
|
8
|
|
Запоріжжя
проти гнобителів.
|
1
|
|
Тематичне
оцінювання
|
Розділ
III. Наш край
у XVIII – XX cт.
|
Результати
навчально-пізнавальної діяльності:
- -
висловлює ставлення до історичних
діячів тієї доби, судження про доленосні
події у краї;
-
-
показує на карті розташування вказані
міста та містечка краю; великі та малі
поселення;
- -
встановлює хронологічну послідовність
розвитку подій цього періоду;
- -
порівнює господарське життя різних
поселень краю і розповідає про розвиток
економічного та культурного життя
краю;
- -
пояснює походження територіальних
назв;
- -
висловлює ставлення до історичних
діячів доби, судження про доленосні
події доби; про роль краю у розвитку
українських земель;
-
-
використовує карту як джерело
інформації про основні революційні
події на українських землях;
- -
визначає хронологічну послідовність
подій періоду;
- -
орієнтується в історичній термінології:
Центральна рада, Лютнева революція,
Жовтнева революція;
- -
творчо застосовує набуті знання під
час складання характеристики історичних
персоналій: М. Грушевський, Н.Махно,
П.Скоропадський;
-
-
використовує карту як джерело
інформації про регіони голоду 1921—1923
рр,; Голодомору 1932—1933 рр.; основні
індустріальні новобудови в Запоріжжі;
-
-
висловлює і аргументує власні судження
щодо порушення прав людини в умовах
тоталітарного режиму;
- -
дає аргументовану оцінку Голодомору
1932—1933 рр. як геноциду українського
народу;
-
-
використовує карту як джерело
інформації про радянсько-німецьку
війну у нашому краї;
- -
висловлює і аргументує власні судження
щодо життя населення краю в умовах
нацистської окупації та евакуації;
внесок населення краю у перемогу над
нацизмом.
|
9
|
|
Олександрівськ
- місто і фортеця.
|
1
|
|
10
|
|
Революційна
хвиля 1905 - 1920 рр.
|
1
|
|
11
|
|
Махновський
рух.
|
1
|
|
12
|
|
Індустріалізація
в Запоріжжі.
|
1
|
|
13
|
|
Війна
на запорізькій землі. Звільнення краю.
Наслідки війни в Запорізькому краї.
|
1
|
|
14
|
|
Відбудова
міста Запоріжжя.
|
1
|
|
Розділ
IV. Слава землі
запорізької.
|
Результати
навчально-пізнавальної діяльності:
- -
використовує карту як джерело
інформації про основні події в
політичному, соціально-економічному
і культурному житті повоєнної України;
Чорнобиль;
- -
аналізує і робить висновки щодо рівня
життя населення краю після розпаду
СРСР;
-
-
використовує карту як джерело
інформації про основні події краю в
умовах незалежної України;
- -
визначає причини і
наслідки впливу світової економічної
кризи на розвиток України та краю;
- -
орієнтується в історичній термінології:
без’ядерний статус, євроінтеграція,
корупція, Помаранчева революція,
Революція гідності тощо;
-
-
творчо застосовує набуті знання під
час складання характеристики історичних
персоналій: Л.Кучма, В.Ющенко, В.Янукович,
П. Порошенко.
|
15
|
|
Слава
землі запорізької. Запоріжжя учора і
сьогодні.
|
1
|
|
16
|
|
Любіть
Батьківщину. Заключне слово.
|
1
|
|
17
|
|
Підсумковий
урок. Підсумкове оцінювання.
|
1
|
|
Тематичне
оцінювання
|